Kapitel 11 Älskar/Hatar

Ja här är man sjuk och inte kan göra något men det är till ERAN fördel för typ det enda jag kan göra är att skriva på min novell eller läsa och så och NU har jag trötnat på att läsa så det blir skrivande :)
--------------------------------
2009 Januari.
 
Ur Eriks perspektiv.
 
Jag och mamma går sakta upp för trappan så att vi inte hörs så att Alex inte vaknar.
Det är Alex födelsedg hon fyller 15 och jag har  fixat en fin present till henne som jag vet att hon kommer älska.
Vi sjunger för henne och hon slår sakta upp ögonen.
-"Lämna mig i fred jag vill sova och för i helvete det är lördag jag skiter i om det är min födelsedag gå och kom tillbaka om två timmar"Mumlar hon fram innan hon somnar om igen och då bryter jag ut i skratt azzå min syrra.
-"Jo kom igen nu Alex det är dags att vakna klockan är 10 och vi ska träffa Simon sen"Säger jag.
-"Jag vill sova"Mumlar hon tillbaka och jag skrattar igen.
Jag tar tag i hennes täke och drar av det och hon skriker till av den plötsliga kyllan.
-"Jaja jag är vaken ge mig nu presenterna"Väser hon surt och jag räcker över paketet.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag öppnar paketet och där ligger VÄRLDENS finaste halsband där det står Alex på.
-"Det är underbart jätte fint"Säger jag.
 
2012 December
 
Ur Nialls Perspektiv.
 
Det är dålig stämning i rummet s jag går runt och tittar runt lite och hittar ett halsband där det står Alex på det är vackert.
-"Alex kan du komma ut hit?"Frågar Jag Alex som fortfarande sitter inlåst på toan och till min förvåning kommer hon ut men stannar till när hon ser halsbandet i min hand.
-"Varför har du aldrig det här på dig det är ju jätte Vackert?"Frågar jag.
-"Jag brukar ha det på mig jag fick det av Erik när jag fylde 15 säger hon och ett leende sprider sig över hennes läppar.
Zayn följer varenda steg som hon tar och Isabella följer varenda steg han tar och seriöst jag fattar ite vad han ser hos henne hon bryr sig inte äns om han.
-"Så hur va det att sluta skolan?"Frågar jag henne för det har jag helt glömt bort att fråga.
-"Grymt jag håller på att flytta in hos Simon precis som vi planera när vi va små fast då skulle Erik också flyttat in"Säger hon och jag ser hur Zayn tar det på fel sätt när hon säger flytta in hos Simon.
-"Ja ha vad kul"Säger jag och hon ler.
-"Ja då kan vi ju ses oftare efter som han bor här i London"Säger hon med ett leende och jag ser hur Isabella får blixtar i ögonen seriöst hon måste typ HATRA Alex.
-"Det är ju grymt"Säger Eleanor och Alex ler mot henne.
 
2010 September.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag står och tittar ut i tomma intet seriöst i går i går dog Erik och jag kommer ALDRIG mer få se han igen.
Jag reser mig från stolen jag sitter på och går ut ur mitt rum och ut från mitt hus jag vill bort från allt.
Jag går bort mot Malins hus men jag vet att hon inte är där hon kommer ALDRIG mer vara där......Malin är en gammal tant som bodde på vår gata förut men hon dog för några år sen och hon va min bästa vän om man inte räknar med Erik och Simon jag minns hur jag trodde hon va galen när hennes man just dött men det stoppade mig inte från att vara vid henne se fick jag veta att hon inte var galen eller något sådant den enda anledningen till att hon inte bakade bullar eller var ute mer va för att hon saknade sin man så mycket och jag minns hur vi grät tillsammans.
Jag går sakta upp för trappan och öppnar dörren jag veta tt jag inte borde vara här men det är det enda stället där man kan vara i fred.
Det är Alice som bor här nu altså Malins dotter men hon är inte hemma här så ofta hon har en lägenhet i London och hon lämna öppet här för att hon vet hur mycket jag ÄLSKAR det här stället.
Jag går sakta upp för trappan och helt plötsligt käner jag mig tryg som om Erik och Malin är där med mig även fast jag inte kan se dom det känns GRYMT att känna den känslan att känna närhet.
 
2011
 
Jag gick till huset flera gånger sen jag va där första gången dagen efter Eriks död men känslan som kom när Alice bestämmer att sälja huset till en barn familj förstör allt nu kan jag inte gå ditt längre för att känna värme och kärlek som jag INTE känner här hemma.
Jag tar på min mina skor och börjar sakta gå till skolan men med min vanliga otur börjar det ÖS regna så jag måste springa och SJÄLVKLART kommer jag försent till skolan men det bryr sig typ inte lärarna i dom bryr sig inte i mig längre.
 
2012 December
 
Ur Nialls Perspektiv
 
-"Så hur ska ni fira jul jag hade planerat att vi kan göra det tillsammans allihopa"Säger Isabella och alla tittar frågande på henne seriöst tillsammans med Isabella nej tack.
-"Jag ska fira med min pappa för först gången på år och dar"Svarar Alex även fast frågan inte riktigt var riktat mot henne.
-"Jag ska nog flygga hem till Mullingar"Svarar jag och hon ser sårat på mig.
-"Snälla kan ni inte fira med mig och Zayn?"Frågar hon och Zayn ser lite obekväm ut.
-"Jag hade tänkt fira med min familj hemma i Bradford"Säger Zayn lite tyst och Isabella tittar sårat på han.
-"Jag ska i alla fall ha en Ny års fest som ni kan få komma på om ni är hemma till Ny år"Säger Alex och helt plötsligt så vill ALLA komma och liksom vi skulle nog kommit om det vart HON som föreslog att vi skulle fira Jul i hop för vi hade faktiskt tänkt fira i hop i år men det blev LITE ändring nu när Isabella kom in i bilden och så.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Jag vet inte men det känns SÅ fel att sitta bredvid Isabella och se Alex stå vid Niall och le lite smått och jag undrar vem hon egentligen är alltså innerst inne det är nog bara Niall som vet det av alla oss killar.
-"Alex vill du följa med på film kväll hemma hos mig och Hazza ?"Frågar Louis och jag vet inte hur jag ska säga det här jag blev lycklig att han fråga så att hon kunde följa med om hon nu svarar ja så jag slipper Isabellas EVIGA tjat om att vi ska fira jul i hop.
-"Jag vet inte"Svarar Alex och Eleanor viskar något till henne och hon skiner upp i ett leende sen går Eleanor och viskar något i Nialls öra och han skiner också upp i ett leende vad har dom kommit på nu då?
-"Visst jag följer med"Säger hon och alla reser sig upp men hon vänder sig till oss.
-"Jag ska bara byta om vi ses om 5 nere i lobyn okej?2Frågar hon och alla förutom Isabella nickar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0