Kapitel 10 Älskar/Hatar

2012 December
 
Ur Eleanors perspektiv.
 
Jag tittar på Zayn seriöst ska vi se på tjejen som Zayn grätt över i flera veckor nu det är ju underbart om dom får träffas igen.
För jag slår vad om att hon är SÅ mycket bättre än Isabella för seriöst Isabella skulle dumpa Zayn på direkten om ett bättre erbjudande kom fram och liksom hon är en slampa hon har vart tillsammans med så många men dumpat dom hon tror hon blir känd av att vara tillsammans med kändisar det blir hon då men liksom hon tror hon blir ÄLSKAD.
Hon vill bara ha pengar.
-"Vi är frame nu kom ni ska få träffa Alex"Säger Niall och drar med oss in i entrén där en tjej i kanske 18-19 års ålder står och snackar med ett äldre par.
-"NIALL"Utbrister hon när hon får syn på Niall och i andra sekunden så kramar hon om han.
Hon är vacker hennes hår är stylat och så men liksom hon utstrålar glädje och styrka.
-"Alex hur är det med dig"Frågar Niall.....Träffades dom inte tidigare i dag.
-"Det är lika bra som tidigare i dag"Svarar hon med ett leende.
-"Alex du måste gå nu"Säger en man som kommer fram till henne och hon nickar.
-"Vi ses sen efter okej"Säger Niall och hon nickar innan hon springer efter manen och då ser man att hon har balerina skor istället för klackar.
Jag undrar varför Zayn inte sa något.Jag vänder mig mot killarna men ser inte Zayn eller Isabella någonstans.
-"Vart gick Zayn?"Frågar jag killarna och dom tittar på varandra.
-"Isabella drog med han bort till någon kille hon kände"Svara Louis och jag nickar sakta så klart att hon inte vill att Zayn ska träffa Alex hon måste veta om historian mellan dom.
Vi går in i den STORA konsärt salen där det är fullt med mäniskor.
-"Där ska vi sitta"Säger Niall samtidigt som han pekar på främsta raden och vi alla går och sätter oss där.
Zayn och Isabella kommer och sätter sig som med och Isabella har lite problem med sin kläning men annars går det OKEJ? typ.
Hela salen blir tom och helt plötsligt hörs piano musik.
(http://www.youtube.com/watch?v=zQME-ChSwNM)
Det tänds på scen och där sitter hon tjejen Alexandra eller Alex och spelar helt själv och det låter underbart.
Jag vänder mig till Niall som sitter på ena sidan om mig och han ler mot mig.
-"Vad är det hon spelar jag har ALDRIG i hela mitt liv hört det"Visk frågar jag han och han ler lite.
-"Det är hennes bror Erik som har skrivit det"Svarar han tyst i en viskning och jag nickar.
Zayn berättade om att hennes bror blivit MÖRDAD.
Jag tittar hela tiden på hur hon beter sig på scen hon blundar samtidigt som hon spelar som om hon är i sin egen lilla värld det är vackert.
Jag studerar hennes ansikte och förstår inte hur hon kan vara så avslappnad hela tiden helt plötsligt öppnar hon ögonen och ler mot mig och jag ler tillbaka hon är värkligen en sån person som jag skulle vilja lära känna bättre.
 
Ur Zayns perspektiv
 
Jag märker hur Isabella vill ha min uppmärksamhet men det enda jag kan se är Alex som sitter där uppe och spelar Piano det låter underbart vackert hela hon är vacker jag önskar att hon va min jag vet inte varför jag är tillsammans med Isabella när det finns tjejer som HON liksom.
När hon spelat klart så ler hon mot publiken.
 
Hon spelar flera låtar och för varje ton hon tar på pianot känns det ovärkligt hur ducktig hon är.
Jag tittar mig om kring för första gången och får syn på JOHAN och hans gäng vad gör dom här?
Dom sitter och gråter och jag ser att dom flästa gör det.
Det kommer en kvinna ut på scen med en tajt kläning och hon ler mot alla i publiken.
-"Så nu ska 12 åriga Love Summers även Erik och Alexandra Summers kusin sjunga en låt"Säger hon och jag ser en liten kille som kommer in på scen och Alex nickar mot han och han ler mot henne.
Ho går fram till han och ger han en mick och jag sen sätter hon sig vid pianot gen och tittar på sin kusin.
Musik kommer ut från högtalarna och han tar upp micken och börjar sjunga.
(http://www.youtube.com/watch?v=_OACMLCLMdY)
Han börjar sjunga och det låter underbart han är värkligen begåvad.
Jag ser att det rinner en ensam tår ner för hans kind han måste värkligen sakna sin kusin.
Alex ler hela tiden mot sin kusin som står och försöker sjunga samtidigt som han håller sig för grått.
Han sjunger och på vissa ställen så sjunger Alex också som bakrund sångare det är vackert väldigt vackert.
Dom tackar för sig och en massa aplåder stiger genom hela salen.
 
Ur Alex perspektiv
 
Jag skyndar mig back och byter om till vanliga kläder. Jag tar på mig en tröja med storbritaniens flagga sen ett par jeans shots
 
Jag säger hej då till alla innan jag skyndar mig ut där jag möts av massa personer som vill snacka med mig men jag jag vill bara snacka med killarna och deras tjejer.
Jag går snabbt fram till dom där dom står och jag ser hur Niall står med ryggen till så jag sätter fingret över mun i ett tecken som vissar att dom ska vara tysta och det är dom.
Jag hoppar upp på Nialls rygg och han skriker som en liten tjej och jag börjar genast att skratta.
-"Alex jag han inte precentera dig för alla innan det här är Eleanor,Danielle  Isabella dom andra killarna är ju Liam,Louis,Harry och Zayn dom har du ju träffat"Säger Niall och på tjejerna pekar han på dom och jag ler när jag ser att en av dom är hon jag fick ögonkontakt med under första låten.
-"Asså seriöst varför var allt så JÄVLA sorgligt där inne det var väl fan heller meningen att man skulle sminka sig snyggt sen gråta bort allt det va ju bara onödigt"Säger hon Isabella och jag ser hur alla ger henne blickar medans jag skiner upp i ett leende.
-"Det finns något som kallas vattenfast smink men du kanske inte har råd med"Säger Danielle tror jag det är ochjag börjar genast att skratta.
-"Ingen tvingade dig att gå det vet du väl"Säger Niall och hon bitchblicker han och jag känner ilsakn kocka i mig hon gjorde inte det där.
-"Du har visst aldrig smakat på riktig sorg du tjejen"Säger jag med ett nöjt leende för om hon tyckte det där var sorgligt så vet hon inte hur det känns när man förlorar någo som står en nära det gör ont och man gör saker man ångrar.
-"Jag har faktiskt vart med om något hemskt jag jag förlorade min hamster när jag va 7"Säger hon bitcht och jag skrattar och hon tittar otåligt på mig medans Niall skackar på huvet åt Zayn han har visst inte berättat hela min story.
-"Isabella snälla sluta"Säger Zayn till henne och hon tittar på han med en konstig blick.
-"Är du dum eller hon tror inte att jag har vart med om något hemskt"Säger hon till han med en kall ton.
-"Vet du Alex är INGEN att snacka med att vart med om något hemskt hon har gått igenom SÅ mycket mer än du Isabella"Säger Niall och jag ler lite det är bara han som vet HELA historian om hur jag såg Erik dö framför ögonen på mig.
-"Nej hon kan inte vart med om något värre än jag jag förlorade min bästa vän i ett bråk nu vägrar hon snacka med mig"Säger hon med tårar i ögonen.
-"Vi åker hem till mitt hotell ska jag berätta för dig vad jag vart med om sen vill jag höra DIG säga att du vart med om värre sorg"Säger jag och en tår rinner ner för min kind.
 
Ur Nialls Perspektiv.
 
Jag märker hur Alex spelar allt det där bitchiga det är bara skådespeleri.
Vi sätter oss i en limo som knappt åker i 5 minuter innan vi stannar framför ett stort hotell.
Hon vissar oss upp i ett jätte stort rum där den där lilla killen som sjöng sitter på sängen och gråter.
-"Love?!"Säger Alex innan hon springer fram och kramar om han och han ler mot henne.
-"Lova att kom och hälsa på borta i USA"Säger Love och Alex nickar Love kramar om henne innan han springer ut ur rummet.
-"Så få höra din lilla story"Säger Isabella bitchit.
Alex tar fram en bild på henne och en kille som jag antar är Erik.
-"Oj vem är snyggingen på bilden?"Frågar Isabella med intresse i rösten.
-"Låt mig gissa det är en kille du va kär ni skulle vara kära för evigt och han dumpa dig så sorgligt men det är inte riktigt samma sak som att förlora en bästis och en hamster"Säger hon sen och alla glor på henne seriöst.
-"Det där är Erik min BROR bilden är tagen 2010 sista bilden som någonsin tagits på honom"Säger Alex långsamt och dramatiskt och ALLA tittar på henne alla förutom Isabella vet att han är DÖD.
-"Varför tar du inte bara en ny då"Frågar hon kallt.
-"För jag kaan inte"Svarar Alex.
-"Vad då har din kamera gått sönder"Frågar Isabella och skrattar humorlöst.
-"Nej ÄR DU HELT JÄVLA SEG ELLER"Utbrister Alex och tårarna rinner ner för hennes kinder och Zayn skyndar sig fram till henne och håller om henne HÅRT han gråter mot Zayns bröst.
-"Seriöst han den där Erik kanske borde tänka på sin syster lite låta henne ta en ny bild med henne"Säger Isabella och jag ser hur Eleanor får nog.
-"SERIÖST JAG BRYR MIG INTE HUR JÄVLA MYCKET DU VILL ATT FOLK SKA TYCKA OM ELLER SYND OM DIG ELLER VAD FAN DU NU VILL ATT DOM SKA GÖRA MEN SERIÖST DET ÄR INTE DIG DET ÄR SYND OM DEN ENDA ANLEDNINGEN ÄR FÖR ATT DET VA EN KONSÄRT TILLÄNGNAD TILL ERIK .....ERIK ÄR DÖD ERIK BLEV MÖRDAD ALEX ÄR LEDSEN FÖR ATT VETA ATT HON ALDRIG MER FÅR SE SIN BROR DU TROR ATT DET ÄR SOM ATT FÖRLORA EN HAMSTER MEN TÄNK DIG SJÄLV ATT FÖRLORA DIN ANDRA HELFT"Skriker Eleanor och Alex tittar stor ögt på henne innan hon rycker sig loss ur Zayns gräpp och kramar om Eleanior och viskar tack tack tack flera gånger.
 
Ur Författarens perspektiv.
 
När Alex hämtat sig så ställer hon sig framför Isabella.
-"Jag vet att det är många som förlorat någon man ÄLSKAR men har du funderat på hur det känns att se någon du älskar dö"Väser hon fram innan hon reser sig upp och låser in sig i badrummet.
Zayn står och tittar på Isabella med tom blick.
-"Varför gjorde du så där varför ska du vara så jävla bitchig mot Alex?"Frågar han henne och Eleanor reser sig upp.
-"Av den enkla anledningen hon är avensjuk det syns lång väg Zayn att du ALDRIG kan släppa taget om Alex du är kär riktigt KÄR"Säger hon och Zayn vet innerst inne att hon har rätt.

Kommentarer
Postat av: Olivia <3

Grymt bra! började gråta lite grann.. <3

Svar: Vad gulligt kul att du gillar den :) <3
Erika A

2012-08-27 @ 16:45:52
URL: http://lovveonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0