Kapitel 1 Älskar/Hatar

Titta på året när jag skriver så att du inte blir förvirrad.
Jag tänker börja med att sätta in bilder på ställena där dom passar in och inte högst uppe som förut.
----
Inledning:
Jag är Alexandra( Alex)och där här är mitt liv,min historia om att älska någon du lärt dig att hata är det ens möjligt.Det är en historia om att låtsas att allt är bra om att bara spela men hur länge kommer det att gå att kunna spela innan någon kommer på att du spelar att du egenligen inte är den du värkar vara.Jag är Alex som förlorde min bror ,min vän och min liv lina utan honom vet man aldrig hur det går.
Det finns bara en fråga "KAN MAN ÄLSKA NÅGON MAN LÄRT SIG ATT HATA?"
Välkommen till Älskar/Hatar
 
/ Alex 
 
2003
 
Ur Alex perspektiv
 
Jag är 8 och har en bror som heter Erik.
-"Alex Simon kommer snart så vi kan gå till skolan"Ropar Erik.Simon är min och Eriks kompis som bor något kvarter bort han är Eriks ända vän annars är Erik mobbad och då är jag alltid där och står upp mot han.
Jag springer ner och ler mot Erik och Simon som måste kommit medans jag gick ner.
-"Ska vi gå?"Frågar jag och dom nickar.
Jag tar på mig mina skor och skuttar glatt iväg bredvid Erik coh Simon som står och skrattar åt mig.
 
När vi kommer frm till skolan så står några killar som brukar mobba Erik och väntar på Erik som vanligt.
-"ERIK KOM HITT"Ropar en av dom.Erik vänder sig till mig och Simon och tittar på mgi med hårda ögon.
-"Följ inte efter lova mig det"Väser han mellan tänderna innan han går med killarna in i skogen.
Som vanligt gör jag inte som han säger utan följer efter även fast Simon försöker få mig att stanna.
När jag kommer en bitt in i skogen går en kille fram till Erik och slåt han på kinden och Erik skriker högt.Jag springer fram och killarnas blickar vänds mot mig.
-"RÖR HONOM INTE"Skriker jag och Johan killen som slog Erik skrattar bara.
Han går mot mig och putar mig bort mot Erik och Erik tar imot mig självklart.
-"Rör inte henne"Säger han tyst.
-"Vad sa du jag hörde inte"Säger Johan hånande.
 
2012
 
Jag sitter och tänker tillbaka på den  hemska dagen det var första gången jag fick se min bror bli slagen det jag inte visste då var att det hade hålt på sen han börja skolan och att bara för att jag sett så skulle det inte sluta.Om jg hade vetat då att Erik skulle dö i gängslagsmål skulle jag ALDRIG gått med på att inte säga något till mamma jag skulle gått raka vägen och sagt att Erik var mobbad varesig han vill det eller inte.
Nu är jag tjejen som ingen  vågar snacka med ingen mer än Simon som nu inte bor här mer.
Jag reser mig från min skol bänk och går ut i koridoren som är full av ungdomar jag är en sista års elev men jag går inte på fester,jag dricker inte,jag röker inte,jag snusar inte och jag är oskuld allt det där gör alla andra och det är ingen mer än jag som är oskuld.
Jag går in på toaleten och möts av Matilda hon är skolans mobbare men hon har inte gått på mig det har ingen det är nästan som om jag skrämer bort folk som försöker snacka med mig eller något liknande.
Hon häver på mer läppglans på läpparna som vanligt.
-"Just den jag leta efter"Säger hon med ett leende.
-"Vad vill du?"Frågade jag henne kallt.
-"Jag och mina kompisar ska ha fest för att Johan och dom släpps från ungdoms fängelset idag efter att ....ja du vet det där med din bror"Säger hon med ett leende.
-"Ja och?"Säger jag och jag känner en rysning genom ryggraden när hon nämner att dom som mördat eller vad man ska säga min bror släpps idag.
-"Jag undar om du ville komma?"Säger hon leendes och jag titta surt på henne.
Jag känner ilskan stiga inom mig.
-"JAG VILL FAN HELLER FIRA ATT DOM SOM DÖDA MIN BROR FÅR GÅ PÅ FRI FOT ÄR DU HELT STORD ELLER"Skriker jag i hennes ansikte och ho ser helt chockad ut jag har aldrig sagt så mycket till henne jag svarar bara på tilltal och då är det med så korta svar som möjligt.
-"Jag mena inte så"Säger hon tyst.
Jag vänder mig om och går raka vägen ut genom toalet dörren och alla vänder sig till mig och det är då jag ser vilka som står där framme vid dörren där står Johan,Max,Isak,Kevin och David det är en som saknas Zayn den enda personen som inte var med när Erik dog han var med i  X Faktor då så han vet säkert inget om det.
 
Ur Johans perspektiv
 
Så fort vi fick gå fria efter 2 år inne i typ ungdoms fängelse så bestämmer vi att vi ska gå och snacka med Eriks syster Alexandra hon som alltid ställde sig imot oss.
Jag tar täte och killarna går efter.
När vi öppnar dörren till skolan vänds ALLA blickar mot oss.Just när jag ska säga något så hörs en smäl när dörren till toaleten längst ner i koridoren smäls mot vägen och ut kommer den mest vackraste tjejen jag någonsin sett.
Tjejen spärar upp ögonen och en kall ilning går igenom mig när hon tittar med ett tomt ansiktis utryck.
Just nr jag fått tillbaka tal förmågan så ska jag fråga vem  som är Alexandra men får mitt svar när Matilda tjejen som ska ha fest för mig kommer ut från samma toalet som tjejen som var SÅ vacker.
-"ALEXANDRA DU BEHÖVER INTE SKRIKA JAG FRÅGA JU BARA"Skriker hon och tjejen som kom ut tidigare vänder sig mot henne och ger henne en hemsk blick och det är då jag inser det är Alexandra tjejen som jag tor jag blev kär i hon hatar mig.
-"Du är ju störd"Säger Alexandra med samma röst som hon sa till oss den där gången vi va i skogen första gågen då hon skrek åt oss att inte röra honom.
 
2003
 
Jag föser in Erik i skogen och ler mot killarna.Zain kommer fram till mig och ser oroligt på mig.
-"Ska vi värkligen göra det här tänk om någon ser oss"Viskar han i mitt öra och jag bara skrattar bort det.
-"Så är du beräd på att få det du förtjänar?"Frågar jag Erik med ett lekfullt leende på läpparna
Jag slår han över kinden då jag hör hur någon skriker "RÖR HAN INTE!"Jag vänder mig om och ser Alexandra Eriks irriterande lillasyster som alltid ska komma in och rädda han hon har kommit in när vi sagt något till han men ALDRIG när vi slagit honom och fan heller att hon ska få förstöra för oss nu.
Hon ser så desperat ut som om hon skulle göra vad som helst för sin bror.
Jag går mot henne och puttar henne till Erik som viskar något jag inte kan höra men det är väl något töntigt.
Istället för att göra något mer så tittar jag på Erik med en blick som betyder vi är inte klara med dig innan vi vänder om och går våran väg och lämnar dom där.
 
2012
 
Nu stog jag öga mot öga med tjejen som HATAR mig för jag dödade henne bror men det var inte meningen det var bara meningen att han skulle bli rädd inte att han skulle dö.
-"Alexandra vi kom hit för att säga att vi är ledsna för det vi gjorde mot din bror"Säger jag och jag vet lika bra som alla andra i det här rummet att hon inte kommer att förlåta mig SÅ lätt.
-"Jag vet inte vem Alexandra är"Är det enda jag får till svar innan hon går och jag fattar inte vad hon menar är inte det där Alexandra?
 

Kommentarer
Postat av: Alma

det var faktiskt riktigt bra, hoppas att du fortsätter skriva!
Dock är ett tips att inte lägga bilder i inlägget utan istället ha dem som ett collage höst upp :)
jag driver också en novellblogg om One Direction, titta gärna in på den om du har lust :)

Svar: Jag hade dom högst upp förut men jag har dom i inläget för att det blir lättare för mig
Erika A

2012-08-16 @ 20:19:18
URL: http://www.gottabeyounovell.blogg.se
Postat av: Emma

Den var ju grym!! Merr vill verkligen läsa den!! :)

Svar: kul att du gillar den
Erika A

2012-08-16 @ 20:25:04
URL: http://emmaslliviord.blogg.se
Postat av: rikke

meeer as bra ju kommer justin vara med eller vem är med

Svar: det är en One Direction Novell den kommer handla om alla killar i 1D
Erika A

2012-08-16 @ 20:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0